25 Aralık 2016 Pazar

Hayata Anlam Katan Üç Kelime

Sağlık, mutluluk ve huzur. 

Hayata anlam katan üç kelime.

Sağlığın olduğu zaman kazandığın paranın, geçirdiğin günlerin, mutluluğun bir anlamı oluyor. Huzur ise sadece yaşamın gidişatı ile ilgili değil, bizzat insanın kendisiyle alakalı. 

Böyle söylüyorum ama bazen uygulamada sınıfta kalıyorum. Nedenler ve niçinler bırakmıyor peşimi... Kısaca; huzuru aramak yerine, huzurdan kaçıyorum. Özellikle zorluklarla karşılaştığım zaman yeterince soğuk kanlı olamıyorum. Sonradan düşündüğümde aldığım nefes için şükretmem gerektiğini anlıyorum. Başkalarını eleştirmek kolay, kendini eleştirmek ise zordur. Bu da bir özeleştiri olarak dursun şurada... :)

İyisiyle, kötüsüyle bir yılı geride bırakmaya sayılı günler kaldı. 2016 bana her anlamda katkıda bulundu. Üniversitenin son yılı, tez süreci, internet gazetemiz, Dubai... Dün uzun bir aranın ardından okula gittim. Metro istasyonuna geldiğimde bir ürperti sardı içimi. Bir zamanlar öğrenci kartımla rahatça geçtiğim o demir parmaklıklar şimdi önümü kesmişti. Hocamın araması ile kapıdan geçtim ve fakülteme doğru yürümeye başladım. Gözümün önünde film şeridi misali belirdi her şey. Alakalı alakasız ne varsa. Bahar şenliklerinden tutun, siyasi olaylara kadar... Sınıflar aynıydı ama bizler yoktuk artık. 

Sonra bir anda o hüzün hali yerini buruk bir sevince bıraktı. Ajansa adım attığımda yaşadığım hisler bütün kederimi unutturdu. Hani evim derler ya. Bu hissi en son yaşadığımda ortaokul ikinci sınıf öğrencisi bir çocuktum. Gittiğim resim kursu o küçücük atölye bana aile sıcaklığını vermişti. Başta öğretmenlerim sonra fırçalarım, tuvalim, boyalarım ve sadece bana ait olan pencere kenarı resim köşem. İşte bunun adına "Huzur" derler. Çocuk kalbimle bulduğum o huzuru yıllar sonra yeniden yaşadım. 

Ne demiştim? Sağlık, mutluluk ve huzur. Hayatı artıları ve eksileriyle kabul ettiğinde, yaşadıklarından dersler aldığında, insanları değiştirmekten vazgeçtiğinde, başkalarıyla yarışmayı bıraktığında bazılarının imrendiği, ulaşamadığı huzuru Allah sana veriyor.

Sana da kıymet bilmek düşüyor. Ne mutlu huzuru yakalayanlara!


Hepinize güzel bir yıl diliyorum...

2 yorum :

Copyright © 2014 Hayatımdan Seçtiklerim

Distributed By Blogger Templates | Designed By Darmowe dodatki na blogi