27 Temmuz 2016 Çarşamba

Michael Jackson sevgim ve onsuz 7 yıl…

Tarih 25 Haziran 2009, Mj ölüm haberi tüm dünyayı sarmış durumda, herkes şaşkın. Anlam verilemeyen bu zamansız gidiş hayranları başta olmak üzere onu sevenleri etkiledi. Ben de bu durumun etkisinden çıkamadım. Hatta öyle bir hal ki tam 7 sene oldu…
Öncelikle Michael Jackson ile tanışma hikayemi anlatmak istiyorum sizlere. Dinlediğim çoğu sanatçıyı ilk kez evde keşfettim. Biz hem Beatles hem Queen hem de Yusuf İslam (Cat Stevens) dinleyen bir aileydik (Hala öyleyiz). Henüz doğmamışken 1991 yılında Michael Jackson’ın “Dangerous” albümünü almış bizimkiler. O zamanlar dünya listeleri yıkılıyor tabi. Büyüyünce tesadüf eseri kasetleri, cd’leri karıştırırken gözüme ilişti. “Yok artık, orijinal albüm yıllardır bizde varmış ve yeni haberim oluyor…” dedim.

Hakkında yazılan şeylere inanmıyorum. İnanmamakta ısrarcıyım.
Hakkında yazılan şeylere inanmıyorum. İnanmamakta ısrarcıyım. Ne çocuk tacizi ne de kendini beyazlattığı konusu. “Vitiligo” hastalığıyla ilgili olduğunu düşünüyorum. Şarkı sözleri, dünyaya verdiği mesaj, dil, din, ırk ayrımı yapmayın diye bas bas bağırması bunu her an dile getirmesi bazı güçlerin hoşuna gitmedi ve adı bu şekilde lekelenmeye çalıştı. Başardılar da. Ama sevenleri olarak biz onu dansı, sahne performansı ve başarılı kariyeri ile hatırlayacağız. Öldüğü konusunda ise şüphelerim var ve düşüncelerimde yalnız olmadığımı biliyorum. Hatta “Elele” dergisinde bu konu üzerine güzel bir yazı vardı geçen aylarda. Çok etkilendim. Benim gibi hisseden birinin bunu kelimelere dökmesi hoşuma gitti. Kanıtları o kadar mantıklıydı ki. “Michael Jackson da hayatta olabilir” sözünün hakkını veriyordu. Cenaze töreni, hakkında yapılan videolar, görüldüğüne dair fotoğraflar bir yana eğer gerçekten “yaşıyorsa” mutlu ve huzurlu olduğuna inanıyorum. Bu piyasada birbirini tehdit olarak algılayan insanlar çok var. Onun “insanlık” adına söylemlerini fazla bulanlarda olmuş olabilir… Bilemeyiz. Hemen hemen tüm şarkılarını severek, büyük bir iştahla ve keyifle dinliyorum. Beni motive eder, güç verir. İzlemediyseniz MJ üzerine güzel bir film yapıldı. “This Is It”. Ölmeden önce bir turneye çıkacaktı. Onunla ilgili bölümler var ve hayatıyla ilgili bilgiler tabi ki.
Sizleri sevdiğim bir şarkısıyla baş başa bırakmak istiyorum. Müzik evrenseldir, bunu en iyi şekilde göstermiş insana popun kralına saygıyla…


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Hayatımdan Seçtiklerim

Distributed By Blogger Templates | Designed By Darmowe dodatki na blogi